Retur og reklamasjoner

Retur

Om du ønsker å benytte deg av angreretten, så må du først sende inn angrerettskjema til post@bakken-motor.no. Du vil da få svar i løpet av kort tid.

Reklamasjon

Dersom du ønsker å reklamere på en vare du har kjøpt fra oss, ber vi deg vennligst om å fylle ut reklamasjonsskjema.

Det er viktig at du gir oss en god beskrivelse av feilen, og angir tidspunktet for når feilen ble oppdaget. Vi trenger også kvittering eller ordrebekreftelse, samt dokumentasjon f.eks bilder av feilen. Dette kan lastes opp under utfyllingen av reklamasjonsskjema. Vi vil deretter ta stilling til din reklamasjon og behandle den på best mulig måte. Alle våre produkter er dekket av reklamasjonsretten.

Dersom det er gitt garanti, varierer garantien fra produkt til produkt og garantien kan ha forskjellig innhold. Reklamasjonsretten etter forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å reklamere innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Det er egne regler ift reklamasjonsrett og frister ved næringskjøp.

Det tas forbehold om at det er reklamert i tide ift reklamasjonsfristene, og at kravet ikke er foreldet. Det gjøres oppmerksom på at dersom det viser seg at feilen ikke dekkes av garanti eller reklamasjon, vil det påløpe kostnader i forbindelse med undersøkelse og eventuell reparasjon av produktet. En minstepris for en slik undersøkelse er kr. 750.- inkl. mva. + materiell. Dersom en slik undersøkelse overstiger makspris på kr. 2.000,- inkl. mva. vil du bli kontaktet av oss for avtale om videre fremdrift.